بالون یا اسلیو معده

اسلیو معده

فهرست مطالب

این روزها چاقی و اضافه وزن بالا به معضلی جدی برای برخی افراد تبدیل شده تا جایی که با رژیم های مختلف غذایی و انواع ورزش ها نتوانسته اند از شر این وزن اضافی خلاص شوند. این افراد معمولاً تمایل زیادی به پرخوری و غذاهای ناسالم دارند و همواره در مسیر کاهش وزن با شکست روبرو خواهند شد. برای این افراد جراحی چاقی می تواند بهترین گزینه باشد.

جراح فوق تخصص چاقی معمولاً با بررسی وضعیت بدنی و فاکتورهای دیگر در نظر خواهد گرفت که چه روشی از جراحی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد و به واسطه آن بتوانید مقدار زیادی از وزن خود را کم کنید. با این حال، برخی مواقع، دو روش بالون معده و اسلیو معده به شما پیشنهاد خواهد شد. اگر تفاوت و نحوه جراحی این دو را نمی دانید، در این مقاله تفاوت های آنها را در کنار هم توضیح می دهیم بدانید برای عمل لاغری اسلیو معده بهتر است یا بالون معده!

اسلیو معده در مقابل بالون معده

انتخاب روشی که به بهترین وجه به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک می کند، با کمک یک متخصص جراحی چاقی که در زمینه چاقی و جراحی چاقی مدرک فوق تخصصی دارد، تعیین می شود. لذا انتخاب اینکه اسلیو معده بهتر است یا بالون معده با نظر پزشک فوق تخصص جراحی چاقی مشخص می شود.

شما باید با همراهی و کمک پزشک، نوع عمل جراحی و انتظارات و شرایط بدنی خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید. در این میان روزش های مختلفی وجود دارد تا شما را به آنچه که می خواهید برسانند، البته با تفاوت های زیاد. برای مثال، برخی از گزینه‌ های کاهش وزن تهاجمی ‌تر از سایرین هستند و شامل الزامات قبل از عمل و زمان ‌های طولانی استراحت بعد از جراحی خواهند بود. دانستن اینکه از ابتدا تا انتها از روشی که در حال انجام آن هستید چه انتظاری دارید، به شما کمک می کند که آمادگی بیشتری داشته باشید.

بالون معده به عنوان یک روش سرپایی به حساب می آید و در مطب پزشک، در کمتر از 30 دقیقه انجام شود. جراحی اسلیو معده باید تحت بیهوشی عمومی در یک اتاق عمل بیمارستان یا یک مرکز جراحی انجام شود و تقریباً 45 دقیقه طول می کشد تا انجام می شود.

بررسی کلی بالون معده و اسلیو معده

روش جراحی اسلیو معده بالون معده
نوع روش جراحی جراحی و تهاجمی غیر جراحی و غیر تهاجمی
مرکز جراحی بیمارستان و اتاق عمل روش سرپایی در مطب
بیهوشی یا آرام بخش بیهوشی عمومی آرام بخش خفیف
نیاز به برش و بخیه دارد؟ بله خیر
مدت زمان جراحی 45 دقیقه 20 تا 30 دقیقه
آیا بستری شدن در بیمارستان الزامی است بله 1-3 روز خیر، همان روز به خانه می رود
طول عمر تغییرات به صورت دائمی پس از شش ماه برداشته می شود
بهبودی 4 تا 6 هفته

3 روز تا یک هفته

 

تفاوت بین روش بالون معده و اسلیو معده چیست؟

برای اینکه بدانید این دو روش دقیقا چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند، تعاریف آنها و نحوه انجام را در نظر بگیرید.

جراحی اسلیو معده

اسلیو معده یکی از روش های جراحی چاقی است که به نام‌ های گاسترکتومی آستین عمودی (VSG) یا گاسترکتومی آستین لاپاروسکوپی (LSG) نیز شناخته می ‌شود. این جراحی با بیمار تحت بیهوشی عمومی در یک مرکز جراحی انجام خواهد شد.

در طول عمل، جراح 4 تا 5 برش کوچک در شکم بیمار ایجاد می کند تا ابزارهای جراحی بتوانند به محل عمل دسترسی پیدا کنند. لاپاراسکوپ (ابزار جراحی با نور و دوربین) در یکی از برش‌ها قرار داده می ‌شود تا اقدامات جراح را هدایت کند و سپس معده بیمار به تقریباً 25 درصد اندازه اصلی کاهش می ‌یابد.

این کار با بریدن بافت اضافی معده و حذف دائمی آن انجام می شود. سپس جراح لبه‌ های معده کوچک ‌تر جدید را به هم نزدیک کرده و از منگنه ‌های جراحی برای ثابت نگه داشتن آنها استفاده می ‌کنند. بیشتر بیماران قبل از ترخیص برای رفتن به خانه باید بین 1 تا 3 شب را در بیمارستان بگذرانند. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری مثل عوارض، خطرات، مراقبت ها، مزایا و… درمورد عمل اسلیو معده بدانید پیشنهاد می کنم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

روش بالون معده

گزینه کاهش وزن بالون معده هنگام مقایسه آستین معده با بالون به طور قابل توجهی کمتر تهاجمی است زیرا نیازی به جراحی ندارد.

یک بالون سیلیکونی خالی شده از طریق یک روش آندوسکوپی در معده بیمار قرار داده می شود در حالی که بیمار به خاطر یک آرام بخش خفیف آرام می گیرد. سپس بادکنک را با محلول نمکی باد می کنند تا به اندازه گریپ فروت برسد. این بالون حدود ¾ از ظرفیت موجود معده را اشغال می کند، بنابراین بیمار نمی تواند در یک نشستن به اندازه کافی غذا بخورد. همچنین به بیمار کمک می کند تا بین وعده های غذایی احساس سیری کند. بالون به مدت شش ماه در معده باقی می ماند، اما بیمار تحت نظر پزشک یک برنامه کاهش وزن جامع را با پشتیبانی حرفه ای دنبال خواهد کرد.

این روش کمتر از 30 دقیقه طول می کشد، به صورت سرپایی در مطب پزشک انجام می شود و بیماران در همان روز به خانه باز می گردند. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری مثل عوارض، خطرات، مراقبت ها، مزایا و… درمورد بالون معده بدانید پیشنهاد می کنم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

دائمی در مقابل موقت

یکی دیگر از تفاوت های جراحی اسلیو و بالون معده در دائمی و موقت بودن آنها است. به این معنی که فرد با انجام اسلیو معده روشی دائمی یا با انجام بالون معده روشی موقت را انتخاب خواهد کرد.

بخشی از معده بیمار در طی جراحی اسلیو معده به طور دائم برداشته می شود و اگر بیماران پس از جراحی از عادات غذایی مناسب پیروی کنند، معده کوچکتر به آنها کمک می کند تا به صورت کمتر و محدودتر غذا بخورند و در نهایت کاهش وزنی چشمگیر داشته باشند.

در مقابل، بالون معده پس از 6 ماه از معده بیمار خارج می شود. این روش به این صورت عمل می کند که زمانی که بالون در معده فرد قرار دارد، با ایجاد یک حجم مشخص موجب می شود تا بیماران کنترل وعده غذایی و عادات غذایی سالم را بیاموزند و تغییرات دائمی در شیوه زندگی ایجاد کنند که باعث افزایش وزن سالم در آینده آنها شود.

چه افرادی کاندیدای مناسب بالون یا اسلیو معده هستند؟

افراد مختلف برای این دو روش واجد شرایط هستند. برای آستین معده، شما باید BMI بالای 40 یا حداقل یک بیماری مرتبط با چاقی و BMI بالای 35 داشته باشید. باید نشان دهید که متعهد به کاهش وزن هستید و به اندازه کافی برای جراحی سالم هستید.

بالون معده نیز به همین تعهد برای کاهش وزن نیاز دارد، اما فقط به BMI بیش از 27 نیاز خواهید داشت. این یک گزینه خوب برای افرادی است که می خواهند به طور طبیعی وزن کم کنند. در واقع، بالون معده گزینه ای برای افرادی است که در گذشته گزینه های کمی برای کاهش وزن علاوه بر رژیم غذایی و ورزش داشتند و کاندید عمل جراحی کاهش وزن نبودند.

شباهت های بالون معده و اسلیو معده

هر دو روش محدود کننده هستند، به این معنی که اندازه معده را کاهش می دهند. فضای کمتر معده باعث می شود بدن سریعتر احساس سیری کرده و گرسنگی کمتری را تجربه کند. آنها همچنین میزان گرلین (هورمون گرسنگی) را در جریان خون کاهش می دهند تا کمتر احساس گرسنگی کنید.

هر دوی آنها در کاهش وزن همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش موثر و ایمن و موثر هستند. آستین معده به طور کلی باعث کاهش وزن بیشتر از بالون معده می شود. کلید موفقیت در هر دو روش، انگیزه و تعهد است.

آستین معده و بالون معده ابزارهایی هستند که به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک می کنند، اما برای موفقیت باید متعهد به یک سبک زندگی سالم تر باشید.

بالون معده یا آستین معده: کدام گزینه کاهش وزن برای من بهترین است؟

اینکه کدام یک از روش ها برای شما مناسب خواهد بود، بسته به نظر پزشک دارد. اسلیو معده بهتر است یا بالون معده با نظر پزشک برای شما انتخاب می شود. آنها با بررسی تاریخچه سلامتی و پزشکی شما، همه گزینه های کاهش وزن را با شما در میان می گذارند. سپس روش جراحی و برنامه مشخصی برای دوران بعد از آن مشخص می‌ کنند.

روش‌ های اسلیو معده و بالون معده گزینه‌ های عالی برای بسیاری از افرادی است که سعی کرده ‌اند وزن خود را با رژیم غذایی و ورزش به تنهایی و بدون موفقیت زیاد کاهش دهند. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، گزینه هایی وجود دارد که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

عمل بای پس معده بهتر است یا اسلیو

تا اینجا شما در مورد اینکه اسلیو معده بهتر است یا بالون معده مطالعه کردید. اگر تمایل دارید در این مورد بیشتر تحقیق کنید که کدام عمل جراحی بهتر است ما در یک مقاله جداگانه هم در مورد بای پس معده بهتر است یا اسلیو معده بطور کامل توضیح داده ایم پیشنهاد می کنم برای انتخاب بهتر عمل لاغری خود و یک تصمیم درست، بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید و مقاله ما را تا انتها بخوانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما
ارتباط از طریق واتساپ
اینستاگرام دکتر سعید شمس