8 دلیل پشیمانی بعد از اسلیو معده (مورد 5 را حتما بخوانید)
پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

8 دلیل پشیمانی بعد از اسلیو معده (مورد 5 را حتما بخوانید)

پشیمانی بعد از اسلیو معده دلایل متعددی دارد که کمتر پزشکی درباره این موضوع با بیماران خود صحبت می کند. اما ما در این سری از مقالات دکتر سعید شمس جراح لاغری قصد داریم درباره عوامل که منجر به پشیمانی از این نوع جراحی لاغری می شود اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهید.

اگر تصمیم دارید که عمل اسلیو معده یا هر نوع عمل لاغری دیگری انجام دهید این نوشتار را از دست ندهید.

دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

1.      خداحافظی با غذای مورد علاقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به یک غذای خاص چنان علاقه داشته باشید که کنترل کردن خودتان در مقابل نخوردن آن غذا خیلی سخت یا حتی غیر ممکن باشد! شاید بعد از عمل لاغری آن غذا را دیگر نتوانید بخورید و این موضوع برایتان خیلی سخت باشد.  

در ماه ها و سال های اولیه بعد از عمل این مسئله چندان برایتان سخت نخواهد بود؛ اما تحمل این مسئله زمانی سخت می شود که شما به وزن ایده آل خود رسیده اید و اشتهایتان نسبت به سال های اولیه جراحی بیشتر شده است. 

بهتر است بیمار این موضوع را در نظر داشته باشد که در صورت عدم رعایت اصول رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو ممکن است دوباره به وزن قبل از جراحی خود بازگردد.

بنابراین یکی از دلایل پشیمانی بعد از اسلیو معده، می تواند دست کشیدن از خوردن برخی از غذاهای مورد علاقه باشد. 

2.      لاغر شدن صورت و افتادگی پوست

پس از این نوع عمل لاغری، بدن فرد کاهش وزن چشمگیری را تجربه می کند که این موضوع می تواند باعث شود فرد احساس کند صورتش بیش از حد لاغر شده است یا به دلیل کاهش وزن زیاد دچار افتادگی پوست در ناحیه شکم، بازو و …. شده است. 

لاغر شدن بیش از حد صورت و افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

  • شرایط جسمی فرد؛
  • ژنتیک فرد؛
  • جنسیت؛
  • سن؛
  • وزن قبل از عمل؛
  • میزان تحرک و ورزش بعد از عمل؛
  • تعهد و پایبندی به رژیم غذایی ارائه شده توسط کارشناس تغذیه یا جراح لاغری؛

با این تفاسیر دومین دلیل پشیمانی بعد از اسلیو معده، می تواند به افتادگی و شل شدن پوست برگردد که این مشکل بنابر بر عوامل گفته شده در همه افراد رخ نمی دهد و در صورت بروز آن می توان با روش هایی مثل رژیم غذایی، ورزش و انجام جراحی های زیبایی آن را برطرف کرد. 

3.      انتظار لاغری سریع

یکی دیگر از دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو، نداشتن توقع واقع گرایانه نسبت به این جراحی کاهش وزن است. شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که حدود 50 الی 60 درصد از اضافه وزن شما در مدت زمان 12 ماه تا 18 ماه پس از عمل به تدریج از کم می شود و به هیچ عنوان نباید توقع معجزه داشته باشید. 

طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، افرادی که به رژیم غذایی ارائه شده و همچنین سایر نکات مراقبتی پس از جراحی پایبند بوده اند، در طی سال اول پس از جراحی کاهش وزن چشمگیری را داشته اند. 

بنابراین باید این موضوع را به عنوان واقعیت بپذیرید که جراحی لاغری، به هیچ عنوان یک روش معجزه آسا برای لاغری فوری و سریع نیست؛ چرا که نیاز است شما پس از جراحی تغییراتی در سبک زندگی، رژیم غذایی و میزان تحرک خود ایجاد کنید تا به وزن ایده آل خود برسید. 

4.      عوارض اسلیو معده

عوارض عمل اسلیو معده یکی دیگر از دلایل پشیمانی بعد از اسلیو معده است که ممکن است در حین یا پس از عمل فرد آنها را تجربه کند. با اینکه اسلیو معده یکی از جراحی های کم خطر لاغری است و احتمال بروز عوارض آن بسیار کم است، اما نمی توان از عوارض احتمالی هیچ گونه عمل جراحی غافل شود. 

از جمله مهم ترین عوارض عمل اسلیو معده عبارتند از:

  • درد در محل بخیه زده شده؛
  • دفع گاز از راه دهان؛
  • حالت تهوع و استفراغ؛
  • درد ناشی از تجمع گاز در معده؛
  • هضم نشدن غذاها؛
  • تحرک زیاد در لوله گوارش؛

باید این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل تغییرات زیادی که در معده طی عمل اسلیو انجام می شود (برداشتن حدود 70 درصد از حجم معده) در صورت انتخاب یک جراح مبتدی و همچنین عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل اسلیو، حتی خطر مرگ در عمل اسلیو (در موارد بسیار نادر) هم شما را تهدید می کند. اما در صورت انتخاب جراح لاغری متبحر و همچنین پایبندی به نکات مراقبتی بعد از عمل احتمال بروز عوارض جزئی نیز حتی به حداقل می رسد. 

5.      انتخاب جراح نامناسب

یکی از دلایل اصلی پشیمانی بعد از عمل اسلیو انتخاب جراح نامناسب است. همان طور که بارها در طول این نوشتار گفته شده است، بخش بزرگی از موفقیت جراحی اسلیو به مهارت و تجربه جراح بستگی دارد. 

بنابراین اگر می خواهید که یک عمل موفق داشته باشید و از انجام آن پشیمان نباشید، زمان کافی برای تحقیق درباره جراح مدنظر خود، تخصص، تجربه و مهارت وی بگذارید. 

6.      استپ وزن بعد از عمل اسلیو

تقریبا اکثر بیماران اسلیوی در مسیر کاهش وزن ممکن است دچار استپ وزن شوند؛ یعنی برای چند هفته یا یک ماه در یک وزن ثابت باقی می مانند. ترسی که بسیاری از بیماران در این مواقع دارند این است که نکند دچار بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو شویم؟ باید این نوید را به شما بدهیم که خیر، این توقف وزن بعد از عمل اسلیو کاملا عادی است و شما تنها با تغییر رژیم غذایی و دادن شوک به بدن، افزایش شدت تمرینات ورزشی و افزایش مصرف آب می توانید از این مرحله عبور کنید و مجدد کاهش وزن داشته باشید. 

در صورتی که با انجام این تغییرات همچنان وزن شما روی یک عدد ثابت گیر کرده است، حتما با پزشک خود مشورت کنید. 

7.      دشوار بودن دوره نقاهت

دوره نقاهت عمل اسلیو چندان سخت نیست اما با توجه به ویژگی های بدنی هر فردی ممکن است این ایام برای برخی افراد سخت باشد. 

در روزها و هفته های اول پس از جراحی معده، بدن شما تلاش می کند که خود را با معده جدید، درد شکم و مصرف مایعات برای چند روز وفق دهد. بنابراین تجربه کردن این حالات را به هیچ عنوان خطرناک تجربه نکنید و پشیمانی بعد از اسلیو معده را به خود تلقین نکنید. باید این نکته را در این مدت زمان در نظر داشته باشید که تمامی این علائم طبیعی و گذرا هستند و شما ثمره آن را خواهید دید. 

8.      عدم شناخت کافی از زندگی پس از عمل

تصور برخی از افراد این است که با انجام عمل لاغری، کار تمام است و نیازی نیست که خودشان در این مسیر زحمتی بکشند یا تغییراتی را در سبک زندگی خود اعمال کند. 

اگر می خواهید که پشیمانی بعد از اسلیو معده را تجربه نکنید، باید این نکته مهم را بدانید که انجام عمل لاغری تنها 50 درصد از کار را انجام می دهد و 50 درصد باقی مانده کاملا وابسته به رعایت رژیم غذایی، مصرف داروها و مکمل های تجویزی و همچنین میزان ورزش شما دارد. 

کلام آخر

ما در این نوشتار سعی کردیم به تمامی دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده بپردازیم. اما نکته ای که نیاز است که در انتهای این نوشتار خاطر نشان شویم این است که در صورتی که شما کاندیدای مناسبی برای این جراحی لاغری باشید، یک جراح متبحر انتخاب کنید و توصیه های جراح خود را پس عمل انجام دهید، نه تنها از انجام این عمل پشیمان نمی شوید، بلکه از نتیجه آن و مزایایی که برای شما داشته است خشنود نیز خواهید شد. 

بیشتر بخوانید: مزایای اسلیو معده

سوالات متداول

دلایل پشیمانی بعد از اسلیو معده چیست؟

خداحافظی با غذای مورد علاقه، افتادگی پوست، عوارض احتمالی بعد از جراحی، انتظار کاهش وزن سریع، توقف وزن بعد از عمل، دشوار بودن دوره نقاهت، نداشتن اطلاعات کافی از زندگی پس از جراحی و انتخاب جراح نامناسب.  

آیا احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو وجود دارد؟

بله، در صورت عدم رعایت دستورالعمل های جراح لاغری احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو وجود دارد اما نه بازگشت به وزن اولیه، بلکه ممکن است چند درصد اضافه وزن داشته باشید. 

آیا خطر مرگ در عمل اسلیو وجود دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده از هر 2000 نفر تنها یک نفر ممکن است در خطر مرگ بعد از عمل اسلیو قرار بگیرد. که این خطر معمولا بیمارانی که بسیار چاق هستند را تهدید می کند و جراح باید دقت بیشتری در عمل داشته باشد. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دریافت مشاوره تلفنی و متنی رایگان
برای دریافت مشاوره تلفنی، متنی یا رزرو آنلاین نوبت با ما در ارتباط باشید
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

مشاوره رایگان 09331017878