آیا امکان مسافرت بعد از عمل اسلیو وجود دارد؟ (بررسی مهم ترین دستورالعمل ها)
مسافرت بعد از عمل اسلیو

آیا امکان مسافرت بعد از عمل اسلیو وجود دارد؟ (بررسی مهم ترین دستورالعمل ها)

آیا قصد دارید برای انجام جراحی اسلیو معده به شهر یا کشور دیگری سفر کنید؟ آیا به تازگی عمل اسلیو کرده اید و قصد سفر هوایی دارید؟ در اینجا با ما همراه باشید تا به تمامی دغدغه های شما درباره مسافرت بعد از عمل اسلیو به صورت زمینی یا هوایی پایان دهیم. 

آیا مسافرت یا پرواز بعد از عمل اسلیو معده مجاز است؟

یکی از نکات بسیار مهمی که بیماران اسلیوی باید به آن توجه داشته باشند، درباره مسافرت بعد از عمل اسلیو است. به طور کلی توصیه جراحان لاغری این است که از هر گونه سفر زمینی غیر ضروری پس از انجام این جراحی لاغری پرهیز شود. البته پس از اتمام دوره نقاهت و بهبودی کامل بدون هیچ دغدغه ای می توانید مسافرت کنید و مشکلی نخواهید داشت. 

البته در صورتی که برای عمل جراحی به شهر یا کشور دیگری مسافرت کرده اید و ملزم به برگشت به منزل خود هستید، می توانید پس از گذشت یک هفته به صورت هوایی یا زمینی به مقصد خود بازگردید، اما قبل از اقدام به سفر حتما درباره شرایط و بهترین روش مسافرت بعد از اسلیو معده از پزشک خود سوال کنید. 

علت ممنوعیت مسافرت بعد از عمل اسلیو چیست؟

یکی از دلایل اصلی اینکه پزشکان با سفر کردن بعد از عمل اسلیو مخالف هستند، نگرانی از لخته شدن خون در عروق خونی و تحرک نداشتن طولانی مدت در طول سفر است. بیمارانی که بیشتر از 4 ساعت با ماشین، قطار، هواپیما یا اتوبوس بعد از جراحی سفر می کنند و تحرکی ندارند در خطر تشکیل لخته خون قرار دارند.

لخته خون معمولا در عروق خونی پا ایجاد می شود و قابل مشاهده نمی باشد، اما در صورت مشاهده علائم زیر می توانید نسبت به لختگی خون مشکوک شوید:

  • قرمز شدن پوست؛
  • تورم در پاها و بازوها؛
  • حساسیت و درد غیر قابل تحمل بدون هیچ دلیلی؛
  • گرم شدن پوست؛

بهترین زمان مسافرت بعد از عمل اسلیو چه زمانی است؟

به گفته جراحان لاغری، بهترین زمان مسافرت بعد از عمل اسلیو پس از گذشت 6-8 هفته از جراحی است. 

اما در صورتی که شما برای انجام این نوع جراحی مجبور به سفر به شهر یا کشور دیگری شده اید، نیاز است که حداقل یک هفته در آن شهر یا کشور اقامت داشته باشید و سپس با موافقت پزشک مسافرت کنید.  اما اگر در این شرایط قرار ندارید و در شهر و منطقه خود جراحی لاغری انجام داده اید. بهتر است به مدت 6 الی 8 هفته از هر گونه مسافرت هوایی یا زمینی پرهیز کنید. 

نکات مهم سفر هوایی بعد از عمل اسلیو

همان طور که گفتیم تا اتمام دوره نقاهت، سفر کردن بعد از جراحی اسلیو توصیه نمی شود؛ اما در صورت مجبور بودن سفر هوایی بهتر از سفر زمینی است. در صورتی که مجبور به سفر هوایی بعد از عمل اسلیو شدید، نیاز است که به یک سری نکات توجه داشته باشید که عبارتند از:

قدم بزنید

به طور کلی برای جلوگیری از آمبولی بعد از عمل لاغری، نشستن های طولانی مدت توصیه نمی شود. در صورتی که پس از جراحی مجبور به سفر هوایی شدید و سفر شما بیشتر از 2 ساعت طول کشید، نباید در یک جا ساکن باشید و هر 15 دقیقه یکبار در راهروی هواپیما قدم بزنید. 

برای اینکه مشکلی پیش نیاید، می توانید قبل از سوار هواپیما شدن بعد از اسلیو با خدمه هواپیما هماهنگی داشته باشید. 

پاهایتان را تکان دهید

  • از زمانی که روی صندلی هواپیما می نشینید، سعی کنید پاهایتان را خم و راست کنید. 
  • هر 30 ثانیه یک بار بهتر است یکی از پاهایتان بر روی دیگری بگذارید و سپس جابجا کنید. 
  • هر 30 دقیقه یک بار مچ پای خود را بچرخانید.

با انجام این تمرینات ساده، تا حد زیادی از لخته شدن خون جلوگیری می شود.

داروها و مواد غذایی لازم را همراه خود داشته باشید

قبل از اینکه سوار هواپیما شوید توجه داشته باشید که تمامی داروهای تجویز شده و مواد غذایی مورد نیاز را همراه خود داشته باشید. 

از جوراب واریس استفاده کنید

به طور کلی برای جلوگیری از لخته شدن خون، استفاده از جوراب واریس بعد از عمل اسلیو توصیه می شود، به خصوص اگر قصد مسافرت یا پرواز بعد از عمل اسلیو داشته باشید. 

این جوراب ها با فشاری که به آرامی به پاها وارد می کنند، گردش خون را بهتر می کنند. البته اندازه جوراب واریس و نحوه پوشیدن آن هم مهم است که پزشکتان درباره این موضوع اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار می دهد.

آب کافی بنوشید

برای جلوگیری از بروز بیشتر عوارض اسلیو معده همواره به مصرف آب بعد از عمل لاغری توصیه زیادی می شود و در طی مسافرت یا پرواز هوایی اهمیت این موضوع بیشتر می شود.

 توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه سوار هواپیما شوید یک بطری آب تهیه کنید و چند دقیقه یک بار بنوشید تا بدنتان کم آب نشود. 

به نکات بهداشتی توجه داشته باشید

اگر برای انجام جراحی به شهر یا کشور دیگری سفر کرده اید و قصد مسافرت یا پرواز هوایی دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که در این ایام سیستم ایمنی شما ضعیف است و نیاز است که نکات بهداشتی را رعایت کنید. برای مثال حتما از ماسک استفاده کنید و دست هایتان را دائما ضدعفونی کنید. 

وعده غذایی مناسب خود را همراه داشته باشید

همان طور که می دانید یکی از نکاتی که بعد از این عمل جراحی لاغری باید به آن توجه داشته باشید رعایت نکات اصول تغذیه بعد از عمل اسلیو است و شما مجاز به مصرف هر گونه غذایی نیستید. بنابراین ممکن است غذای هواپیما برای شما مناسب نباشد و به نسبت مدت زمانی که از عملتان گذشته است و قصد مسافرت بعد از عمل اسلیو را دارید، حتما یک غذای کم کربوهیدرات و پرپروتئین همراه خود داشته باشید.

نکات مهم مسافرت بعد از عمل اسلیو به صورت زمینی

در هنگام سفر بعد از اسلیو معده به صورت زمینی هم نیاز است که تمامی نکاتی که برای سفر هوایی گفتیم را رعایت کنید. اما به هیچ عنوان رانندگی بعد از عمل اسلیو را به شما توصیه نمی کنیم و نباید تا 2 هفته این کار را انجام دهید. 

کلام آخر

مسافرت بعد از عمل اسلیو معده حداقل به مدت 6 هفته به هر دلیلی که باشد به طور کلی توصیه نمی شود. اما اگر برای انجام جراحی به شهر یا کشور دیگری رفته باشید، می توانید پس از گذشت یک هفته از جراحی در صورت صلاحدید پزشک به صورت هوایی یا زمینی مسافرت کنید؛ اما توصیه اکثر پزشکان این است که به صورت هوایی سفر کنید.

به طور کلی یک سفر یا پرواز کوتاه نمی تواند برای شما ضرری داشته باشد، به شرطی که به مراقبت های بعد از عمل اسلیو که پزشک به شما گوشزد می کند و ما در این نوشتار نیز به آنها اشاره کردیم، پایبند باشید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دریافت مشاوره تلفنی و متنی رایگان
برای دریافت مشاوره تلفنی، متنی یا رزرو آنلاین نوبت با ما در ارتباط باشید
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

مشاوره رایگان 09331017878