مشاهده هزاران عکس قبل و بعد از لاغری و نظرات مراجعین در اینستاگرام ما Instagram
بهترین و بدترین تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند
تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

بهترین و بدترین تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند

جراحی اسلیو معده یکی از جدیدترین انواع جراحی لاغری به شیوه لاپاراسکوپی است. طی این عمل، جراح حدود 70 الی 80 درصد از حجم معده فرد را برمی دارد، که همین کار باعث کاهش حجم غذای مصرفی و در نهایت کاهش وزن چشمگیر کاندیدای عمل اسلیو معده می شود. ما در این صفحه برای راهنمایی بیشتر شما درباره تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند صحبت خواهیم کرد؛ اگر قصد عمل اسلیو معده را دارید و به دنبال  نظرات درباره اسلیو معده هستید این نوشتار را از دست ندهید. 

تجربیات مشترک افراد قبل از عمل اسلیو معده

بیماران اسلیوی معمولا قبل از عمل وزن زیادی داشته اند و شاخص توده بدنی آنها 40 و یا حتی بیش از 40 بوده است؛ این بدین معنی است که این افراد مبتلا به چاقی مفرط بوده اند. البته در برخی مواقع شاخص توده بدنی این افراد کمتر از 40 هم بوده است اما درصد این افراد کمتر است و در شرایط خاص این افراد به عنوان کاندیدای عمل اسلیو معده مورد پذیرش جراح لاغری قرار می گیرند. 

از جمله چالش هایی که چاقی برای این افراد داشته است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش توانایی در انجام فعالیت های فیزیکی ساده مثل راه رفتن، پیاده روی، از پله بالا رفتن و …؛
  • اختلال در روابط زناشویی؛
  • کاهش اعتماد به نفس در اجتماع؛
  • محدودیت در پوشیدن لباس های مختلف؛
  • و …؛

البته در اکثر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند مشکلات شدیدتری مثل آرتروز مفاصل، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، بیماری قلبی، سندروم تخمدان پلی کیستیک، افسردگی و … نیز دیده می شود. 

تجربیات مثبت بعد از عمل اسلیو معده

خوشبختانه عمل اسلیو معده جزء کم تهاجمی ترین و ایمن ترین روش های جراحی لاغری است که نتایج مثبتی را به همراه دارد. به طوری که پاسخ اکثر افرادی که این عمل را انجام داده اند به سوال “آیا از عمل اسلیو راضی هستید؟” در اکثر مواقع مثبت است. از جمله تجربیات مثبت بعد از عمل اسلیو معده عبارتند از:

  • کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده به تدریج آغاز می شود به طوری که فرد در طول 6 ماه اول تجربه بیشترین کاهش وزن را خواهد داشت؛ معمولا در طول این 6 ماه فرد بیش از 50 درصد وزن کم می کند، البته پس از گذشت 6 ماه تا دو سال نیز این کاهش وزن ادامه دار است و تا 80 درصد و یا حتی بیشتر هم ادامه دارد. 
  • طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، اکثر این افراد گفته اند که در طول دوره ای که کاهش وزن داشته اند، بسیاری از بیماری های آنها اعم از دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آرتروز، سندروم تخمدان پلی کیستیک و بسیاری بیماری های مرتبط با چاقی آنها درمان شده و یا تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است. 
  • در نظرات درباره اسلیو معده، مشاهد شده است که این افراد معمولا به دلیل کاهش ترشح هورمون لپتین، افزایش قدرت میل جنسی را تجربه کرده اند و روابط زناشویی آنها بهبود پیدا کرده است. 
  • از دیگر تجربیات مثبت این افراد می توان به بالا رفتن اعتماد به نفس آنها و بهبود کیفیت زندگی این افراد اشاره کرد. بیماران اسلیوی بعد از این جراحی لاغری می توانند لباس های دلخواه خود را بپوشند و تمامی فعالیت های فیزیکی خود را به راحتی انجام دهند. 

تجربیات منفی بعد از عمل اسلیو معده

با اینکه بیش از 90 درصد افرادی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند از این عمل رضایت کامل را دارند اما نمی توان از نکات منفی این عمل و همچنین عوارض عمل اسلیو معده چشم پوشی کرد. 

این یک حقیقت است که هر عملی معایب و دوره نقاهت خاص خود را دارد، از جمله تجربیات منفی افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند عبارتند از:

  • بعد از عمل اسلیو معده ممکن است برای مدتی دچار ریزش مو شوید. البته در صورتی که به اصول تغذیه ارائه شده توسط جراح لاغری پایبند باشید و به موقع از مکمل ها و ویتامین هایی مثل ویتامین B,A,C استفاده کنید احتمال ریزش مو بعد از عمل اسلیو معده تقریبا به صفر درصد می رسد. 
  • اگر از تجربه کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند سوال کنید، متوجه می شوید که برخی از افراد شکایت از شل شدن پوست بعد از عمل اسلیو را دارند؛ که البته این افراد در صورت رعایت رژیم غذایی بعد از اسلیو معده و همچنین انجام ورزش های لازم با این مشکل مواجه نمی شدند. 
  • در تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، شنیده می شود که برای مدتی این افراد ملزم به مصرف مکمل ها و ویتامین های مختلف بوده اند اما برخلاف تجربیات کسانی که عمل بای پس معده انجام داده اند و این افراد می بایست تا پایان عمر این مکمل ها را استفاده کنند، بیماران اسلیوی تنها مدت کوتاهی باید ویتامین و مکمل استفاده کنند. 
  • یکی از تجربیات منفی افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند این است که برخی از این افراد شکایت از دردهای ناشی از شکاف های ایجاد شده بر روی شکم دارند که این درد می تواند بر اساس آستانه تحمل درد افراد مختلف متفاوت باشد. 
  • از جمله تجربیات افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، تجربه بوی بد دهان است که این مشکل پس از بازگشت به رژیم غذایی عادی به طور کامل رفع می شود و جای هیچ گونه نگرانی بابت این موضوع نیست.
  • در تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، کمتر کسی شکایت از بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو دارد. زیرا احتمال بروز این مشکل تقریبا صفر درصد است و تنها در صورتی که جراح به کار خود تسلط نداشته باشد و فرد در مراقبت های بعد از عمل اسلیو کوتاهی کند، این اتفاق رخ می دهد.
  • از تجربیات زنانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند می شنویم که از این افراد خواسته می شود که اجازه بارداری بلافاصله بعد از عمل اسلیو را ندارند و باید پس از گذشت 18 ماه از این جراحی، اقدام به بارداری کنند.

به طور کلی می توانیم بگوییم که تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند مثبت است و تنها در صورتی که این جراحی توسط یک جراح متخصص انجام نشود و در انجام مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده کوتاهی شود، ممکن است عوارض خطرناک و پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده را به دنبال داشته باشد. 

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

دوره نقاهت پس از عمل اسلیو معده کوتاه است و افراد می توانند حداکثر پس از گذشت دو روز از جراحی به منزل خود بروند. البته نیاز است که این افراد تا مدتی در خانه استراحت کنند و به رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده پایبند باشند.

همان طور که گفتیم که یکی از الزامات رضایت از عمل اسلیو معده پس از انتخاب جراح لاغری متبحر این است که توصیه های مراقبتی بعد از عمل اسلیو را به درستی انجام دهید. برای مثال جراح به شما توصیه می کند تا چند روز رژیم غذایی شما تنها حاوی مایعات باشد و به مرور غذاهای نرم و پور شده و در نهایت غذاهای سفت و جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

هزینه عمل اسلیو معده به نسبت فاکتورهای مختلف اعم از تخصص و مهارت جراح، میزان BMI فرد، هزینه آزمایشات قبل و بعد از عمل اسلیو، هزینه بیهوشی، هزینه بیمارستان و … متفاوت است.

سوالات متداول تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند

خطر مرگ در عمل اسلیو چند درصد است؟

عمل اسلیو معده یکی از ایمن ترین روش های جراحی لاغری است و در صورتی که توسط جراح متخصص انجام شود خطر مرگ در عمل اسلیو معده به کمتر از یک درصد می رسد. 

آیا تمامی بیماری های مرتبط با چاقی بعد از عمل اسلیو درمان می شوند؟

خیر، همیشه این طور نیست. در واقع یکی از مزایای عمل اسلیو این است که منجر به کنترل و بهبود بیماری های مرتبط به چاقی می شود. یعنی بعد از این عمل ممکن است برخی بیماری های مرتبط با چاقی درمان شوند و یا اینکه تنها نیاز افراد به مصرف داروهای مربوطه کاهش پیدا کند. 

طبق تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، آیا عمل اسلیو معده سخته؟

بله، به دلیل اینکه حجم زیادی از معده طی عمل اسلیو معده برداشته می شود می تواند یک عمل سخت باشد اما در صورت انتخاب جراح متبحر این عمل سختی و عوارض خطرناکی را به دنبال نخواهد داشت.

طبق تجربیات کسانی اسلیو معده انجام داده اند، میزان کاهش وزن پس از عمل اسلیو معده چقدر است؟

اصولا میزان کاهش وزن پس از عمل اسلیو معده، بعد از گذشت دو سال حدود 60 الی 80 درصد از اضافه وزن فرد است.

احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو چند درصد است؟

در صورتی که عمل اسلیو معده توسط بهترین جراح اسلیو انجام شود و فرد در انجام توصیه های مراقبتی بعد از عمل کوتاهی نکند، احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده صفر درصد است.

طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، آیا بوی بد دهان بعد از اسلیو معده طبیعی است؟

بله این مشکل کاملا موقتی و گذرا است و در صورت برگشتن به رژیم غذایی عادی بوی بد دهان هم به طور کامل رفع می شود.

آیا امکان بارداری بعد از عمل اسلیو معده وجود دارد؟

بله امکان بارداری بعد از عمل اسلیو وجود دارد اما تا 18 ماه پس از عمل اسلیو اجازه بارداری ندارید. 

دریافت مشاوره تلفنی و متنی رایگان
برای دریافت مشاوره تلفنی، متنی یا رزرو آنلاین نوبت با ما در ارتباط باشید
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

مشاوره رایگان 09331017878