مزایای اسلیو معده چیست؟
مزایای اسلیو معده

مزایای اسلیو معده چیست؟

یکی از سوالات کاندیدای عمل اسلیو معده این است که، مزایای اسلیو معده چیست؟ با شناخت معایب و مزایای اسلیو معده شما می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که آیا این عمل یک عمل لاغری مناسب برای شماست یا خیر.  

دکتر سعید شمس جراح لاغری و لاپاراسکوپی در ویدیو زیر به طور کامل درباره مزایا و معایب عمل اسلیو معده صحبت کرده اند:

همچنین در این انتهای این صفحه تصاویر قبل و بعد از عمل اسلیو را آورده ایم.

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده، نوعی عمل لاغری است که طی آن معده فرد کوچک می شود. یکی از مزایای عمل اسلیو معده این است که باعث کاهش وزن چشمگیر افرادی می شود که از چاقی مفرط رنج می برند. البته این جراحی نمی تواند برای هر فردی مناسب باشد و تنها افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 دارند می توانند از مزایای این نوع جراحی بهره مند شوند. 

در طی این جراحی، جراح لاغری پس از بیهوشی فرد بیش از 75 درصد از معده فرد را برش می دهد؛ که این موضوع باعث کاهش حجم غذای مصرفی فرد و در نهایت لاغری می شود.

مزایای اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از بهترین جراحی های لاغری برای رسیدن به وزن متعادل است که به غیر از کاهش وزن می تواند باعث بهبود بیماری های مختلف مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا، کلسترول بالا، ناباروری، آرتروز مفاصل و … شود. از جمله سایر فواید عمل اسلیو معده عبارتند از:

1- جراحی کم تهاجمی است

در صورتی که هر نوع جراحی لاغری با تکنیک لاپاراسکوپی (یکی از جدیدترین تکنیک های جراحی) انجام شود، با حداقل تهاجم و عوارض همراه است. یکی از مزایای جراحی اسلیو معده استفاده از تکنیک لاپاراسکوپی و کم تهاجمی بودن آن است که خوشبختانه امروزه بسیاری از جراحان نیز برای انجام عمل اسلیو معده از این تکنیک استفاده می کنند؛ در این تکنیک نیازی به برش شکم و بخیه آنچنانی نیست. 

لاپاراسکوپی معده

2- سیستم گوارش دستکاری نمی شود

یکی دیگر از فواید اسلیو معده این است که در عمل اسلیو معده برخلاف بای پس معده و بسیاری از عمل های لاغری دیگر، به هیچ عنوان سیستم گوارش فرد دستکاری نمی شود. به همین دلیل عمل اسلیو معده در مقایسه با بای پس معده یک عمل کم تهاجمی تر است و عوارض اسلیو معده نیز کمتر است. 

3- در جذب ویتامین ها و مواد معدنی به مشکل بر نمی خورید

به دلیل اینکه در عمل اسلیو معده برخلاف عمل بای پس، روده فرد دستکاری نمی شود، معمولا بدن فرد در جذب مواد معدنی و ویتامین ها به مشکل بر نمی خورد.

پس از جراحی اسلیو نیاز نیست تا آخر عمر مکمل و ویتامین مصرف کنید و معمولا جراح پس از مدتی مصرف مکمل و ویتامین را قطع می کند. اما پس از عمل بای پس معمولا نیاز است که بیمار تا آخر عمر مکمل و ویتامین مصرف کند.

مولتی ویتامین

4- بلافاصله پس از جراحی متوجه اثرات آن می شوید

پس از انجام جراحی متوجه تغییرات زیادی در بدن خود می شوید. در واقع شما به دلیل کوچک شدن معده اشتهایتان کم می شود و احساس سیری خواهید داشت که همین موضوع منجر به کاهش وزن چشمگیر بعد از عمل اسلیو می شود.

5- هیچ وسیله اضافی در شکم فرد قرار نمی گیرد

یکی دیگر از مزایای اسلیو معده این است که برخلاف برخی از انواع جراحی لاغری مانند باندینگ یا بالون معده، نیازی به استفاده از جسم خارجی در شکم فرد نیست. 

طبق تجربیات افرادی که این نوع عمل ها را انجام داده اند، بدن بعضی از این افراد به وسیله خارجی موجود در بدن خود واکنش نشان داده اند که این مشکل علاوه بر عوارضی مثل تهوع و ناراحتی مداومی که به دنبال دارد می تواند باعث شکست عمل لاغری شود که در صورت انجام عمل اسلیو معده از این عارضه در امان هستید. 

6- کاهش وزن سریع

یکی دیگر از مزایای اسلیو معده، کاهش وزن سریع است. معمولا افرادی که این جراحی را انجام داده اند در کمتر از یک سال می توانند کاهش وزن زیادی را تجربه کنند؛ به طوری که افرادی که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، حدود 80 درصد از اضافه وزن خود را در 6 ماهه اول از دست می دهند. 

میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

7- مدت زمان جراحی

یکی دیگر از مزایای عمل اسلیو معده این است که این عمل در کمتر از یک ساعت انجام می شود. همچنین مدت بستری شدن پس از عمل اسلیو در بیمارستان تنها یک شب یا مدت بسیار کوتاهی است. 

8- بهبودی سریع پس از جراحی

دوره نقاهت عمل اسلیو معده بسیار کوتاه است و طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، این افراد در مدت زمان کوتاهی بهبودی پیدا کردند و توانستند به زندگی عادی خود برگردند. 

دوره نقاهت اسلیو معده حدود 3 هفته است و پس از آن بیماران می توانند با رعایت رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو، به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند. 

9- برای همیشه لاغر می شوید

یکی دیگر از فواید جراحی اسلیو معده این است که در صورتی که شما به توصیه های بعد از عمل اسلیو معده پایبند باشید و یک سبک زندگی سالم را ادامه دهید؛ به شما این نوید را می دهیم که شما دیگر چاق نخواهید شد و تا پایان عمر یک وزن متعادل خواهید داشت. 

در ویدیو زیر می توانید نظر یکی از بیماران اسلیوی دکتر سعید شمس را بشنوید:

10- در مقایسه با سایر روش های جراحی احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت

افراد قبل از جراحی اسلیو، به طور مکرر احساس گرسنگی دارند. آنها به دلیل حجیم بودن معده قادر به مصرف غذای زیادی هستند که معمولا بیشتر این غذاها تبدیل به توده چربی می شود.

در واقع گرسنگی و خوردن غذای زیاد در میان افراد چاق امری طبیعی است. یکی دیگر از مزایای اسلیو معده این است که برخلاف سایر روش های جراحی لاغری، هورمون گرسنگی فرد برداشته می شود و فرد احساس گرسنگی کمتری خواهد داشت.

11- بهبود بیماری های مرتبط با چاقی

یکی دیگر از فواید عمل اسلیو معده این است که در کنار کاهش وزن بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، آپنه خواب، آرتروز، سندرم تخمدان پلی کیستیک و … را تا حد زیادی درمان می کند.

شایان ذکر است که به کمک عمل اسلیو معده خطر انواع سکته ها اعم از سکته قلبی و مغزی کاهش پیدا می کند. همچین این عمل می تواند باعث افزایش کیفیت باروری در بانوان شود. عمل اسلیو معده همچنین می تواند تا حد زیادی علائم بی اختیاری ادرار را پایین بیاورد. در آخر در صورتی که این عمل توسط یک جراح لاغری متبحر انجام شود و شما به مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده پایبند باشید باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان و مرگ و میر ناشی از آن می شود. 

کلام آخر

جراحی اسلیو معده یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع جراحی لاغری می باشد. به طوری که بیش از نیمی از جراحی های لاغری در جهان مربوط به عمل اسلیو معده می باشد. دلیل محبوبیت جراحی اسلیو نیز به نسبت سایر روش های جراحی لاغری می تواند وجود فواید و مزایای زیاد این روش جراحی باشد.

در صورتی که کاندیدای مناسبی برای این جراحی باشید، با انتخاب بهترین دکتر عمل اسلیو و رعایت مراقبت های بعد از عمل می توانید از فواید عمل اسلیو معده بهره مند شوید.

تصاویر قبل و بعد از عمل اسلیو:

سوالات متداول

مزایای اسلیو معده چیست؟

از جمله رایج ترین مزایای عمل اسلیو معده عبارتند از کم تهاجمی بودن، بدون نیاز به دستکاری روده، بدون نیاز به گذاشتن وسیله اضافی در شکم فرد، دوره نقاهت کوتاه، کاهش وزن زیاد، نتایج دائمی، احساس گرسنگی کمتر به نسبت سایر روش های جراحی، بهبود بیماری های مرتبط با چاقی و …

آیا بیمه هزینه عمل اسلیو معده را تقبل می کند؟

در صورتی که شاخص توده بدنی فرد 40 یا بالاتر باشد و یا اینکه از بیماری های مرتبط با چاقی رنج ببرد، بیمه بخشی از هزینه عمل را تقبل می کند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دریافت مشاوره تلفنی و متنی رایگان
برای دریافت مشاوره تلفنی، متنی یا رزرو آنلاین نوبت با ما در ارتباط باشید
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

مشاوره رایگان 09331017878